Tohle naproste nemá být nějaký návod jak programovat v GTK, na to jsou jiné docela dobré tutoriály a návody :
Tohle má být spíš návod jak kompilovat aplikace vytvořené v GTK pod linuxem tak, aby běhali o pod Widličkama, a to pro developery, kteří nechtějí a nebo nemohou aplikace překládat přímo pod Windows.
Hned pro začátek pár odkazů, podle kterých jsem to dal celé dohromady
Asi vytušíte, že to bude chtít překladač. Podle mě nejjednodušší cesta je mingw, který je vlastně portem gcc pro widle. Jde si ho přeložit svépomocí nebo si stíhnout binárky.
Další krok je win 32 api (hlavičkové soubory a .a soubory). Dají se stáhnout z projektu mingw
Další krok je gtk api (hlavičkové soubory a .a a .lib soubory). Obnáší to stáhnout všechny dev soubory a některé runtime soubory z Torových stránek (http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/downloads.html), rozbalit a /lib a /include dat, tam, kam jste si nainstalovali cross-compiler, teda u mě třeba /opt/cross/mingw/lib a /opt/cross/mingw/include
pkg- config je utilita, co dává dohromady všechny knihovny při konfiguraci překladu. v Makefile je vidět, co to asi dělá. V každém případě je potřeba tyhle .pc soubory trochu upravit, protože jsou dělané pro widle. u všech, kromě toho z libpng (který není v dev ale v runtime balíčku) to jde skriptem convert.sh. U libpng musíte ručně. mrkněte se do příkladů na convert.sh cross.env (pouští se . cross.env) a Makefile pro podrobnosti.
To je asi všecko k překladu, teď jde o to, jak to zařídit, aby to pak běželo na widlích. Buď dáte všecky runtime soubory do instalátoru, nebo přesvědčíte své uživatele, aby si nejdřív naistalovali GTK runtime (jde stáhnout zde http://downloads.sourceforge.net/gimp-win/gtk%2B-2.10.13-setup.exe )
Všecko o čem sjem tu mluvil můžete najít v prakticky zde